Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ráj bez Landy

Včera i dneska sleduju debatu o emigraci Dana Landy. Můj názor je na delší vyprávění.

Začnu tím, že když mi bylo patnáct a vyšlo album Demise skupiny Orlík, kde Landa zpíval, tak jsem si tohle album přál k vánocům a dostal jsem ho. 
Byl jsem těsně před tím věrným čtenářem foglarovek a skinheads mi připadali jako takové 
moderní pokračování Rychlých šípů. Časem mi začalo docházet, že jejich pohled na svět je až moc 
jednoduchý, a hlavně, že se pod jeho jejich jménem často shromažďují 
naprostí primitivové, kterým jde jen o to, léčit si své mindráky mlácením ostatních. Například jsem
 jednou byl na diskotéce v Krnově, která se nacházela na kopci nad městem. Už po cestě se 
lidé radili: " Vypadám jako feťák, nebo ne, s touhle košilí, nebo s touhle kšiltovkou?" A to proto,
 že diskotéce vládli místní nácci, kteří čekali na prohřešek proti předepsanému oblečení, aby se 
potom mohli v dvaceti a více členné smečce na provinilce vrhnout.

Mezi podobná individua Landa ve své době patřil.  Ano, je to dávno a od té doby dělal mnohé pro to, 
aby se image nácka zbavil. Například se spolčil s normalizačními showbysnysovými strukturami kolem 
divadla Ta Fantastika, složil několik muzikálů, a celkově rozšířil svoji cílovou skupinu i na posluchače mainstreamu. Jeho muzika poněkud zkrotla a vyhýbá se vyloženě politickým komentářům i v textech. Zpívat se ovšem nenaučil dodnes, ale dokázal se vyvarovat vyloženě směšných momentů a po hudební stránce značně vyměknul.Někteří lidé, kteří si pamatují jeho skinheadskou kariéru, mu ji připomínají dodnes. Ano, je tu píseň Faschos tu nechceme, kterou připomínají jeho zastánci, ale ta je jednoznačně namířena pouze proti východoněmeckým náckům, nikoli proti domácí ns scéně.

Když mu kvůli této minulosti brněnská radnice dělá potíže s uvedením nové hry v Národním divadle, rozhodl se zareagovat naprosto hysterickým způsobem - když vám tu vadím, tak půjdu do ciziny - fanoušci hlasujte, jestli mám zůstat. Já osobně, i když se mi jeho nová hudba nelíbila, jsem mu tak trochu fandil - věřil jsem, že dostal rozum a přestal být skinheadem a část kritiky se mi zdala přehnaná a zaujatá. Teď vidím, že jsem se zmýlil, pokud někdo na sebe upozorňuje takto nevybíravým a nevkusným způsobem, zaslouží si odsouzení. Pokud na tu anketu narazím, budu hlasovat, aby Landa odešel co možná nejdál, pokud možno na Nový Zéland. Protože Landa sám přece musí dobře vědět, jestli mu ty nabité sály a statisíce prodaných desek stojí za to, aby si tu a tam vyslechl pár nadávek. Anketa je vrcholem nevkusu -
po vítězství odpovědi:"ano, zůstaň" (kterýžto výsledek se dá předpokládat) jistě hodlá tímto vítězstvím mávat před obličejem všem, komu se cokoli na jeho kýčovité tvorbě nezamlouvá. Dostal možnost s tímto ultimátem vystoupit v médiích, a tím na sebe přilákat pozornost médií, o které se stovkám a tisícům mnohem talentovanějších muzikantů ani nezdá. Evidentně tu jde jen o to, nalákat další lidi na nové představení, pod heslem nová show kontroverzního umělce Daniela Landy. Mě osobně uráží, když někdo ohrnuje nad českým národem nos, tím spíš, když se sám vydává za vlastence, a proto říkám: Lando, hybaj na Nový Zéland, kiviové už čekají!

Autor: Jan Levický | čtvrtek 10.4.2008 18:20 | karma článku: 21,17 | přečteno: 1342x
  • Další články autora

Jan Levický

Kdo ochrání můj ateismus?

O souvislosti mezi Pussy riot a církevními restitucemi. Pokud je důležité nepobuřovat věřící, platí to i o ateistech?

1.9.2012 v 14:10 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ostatní

Jan Levický

Lamb of Rath - basa tvrdí muziku

Asi jste zaregistrovali nedávnou kauzu skupiny Lamb of God, jejíž zpěvák byl zadržen kvůli smrti jednoho z návštěvníků jejich pražského koncertu před dvěma lety. Naše média o této události, tak jako i o všem ostatním informují nesmírně povrchně a nepřesně. Proto je na nás bloggerech, abychom tento případ probrali do hloubky

13.7.2012 v 13:43 | Karma: 6,77 | Přečteno: 1223x | Diskuse| Ostatní

Jan Levický

Proč jsem pro přímou volbu prezidenta

Definitivně se o způsobu volby hlavy státu rozhodne kolem poloviny února, kdy se o ní bude hlasovat v Senátu. Pokusím se zde vyvrátit hlavní argumenty odpůrců přímé volby, které často zaznívají i od samotných politiků

16.1.2012 v 15:54 | Karma: 17,72 | Přečteno: 746x | Diskuse| Ostatní

Jan Levický

Historie se opakuje - ODS opakuje příběh ČSSD

V posledních cca. deseti letech se v obou našich největších stranách odehrály až nápadně podobné situace. Bude ODS opakovat příběh ČSSD se vším všudy?

11.1.2011 v 11:37 | Karma: 17,05 | Přečteno: 1365x | Diskuse| Politika

Jan Levický

Nejlepší alba roku 2010

Toto je můj výběr nejlepších letošních alb bez pořadí a s ukázkami. Pokud máte jiné tipy a doporučení , pište do komentářů, rád si je také poslechnu.

1.12.2010 v 13:21 | Karma: 6,02 | Přečteno: 1646x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
píšu i do diskuzí pod nickem hilsner urquell.

Seznam rubrik